20 martie 2021

Circuit de comanda AZ - EL pentru rotorul antenei ( 3 )

 Modulul nr.3

Este destinat afisarii datelor sau mesajelor generate de microcontroler.
Afisarea se face cu ajutorul a doua ecrane OLED de 0.96 inch. Rezolutia unui ecran este 128 x 64 pixeli. Initial am folosit un ecran LCD 2 x 16 caractere, cu dimensiunile 80 x 36 mm. Am renuntat rapid la acesta din urmatoarele motive:
- nu reusea sa afiseze in timp real datele generate de microcontroler, respectiv azimutul si elevatia.
- vizibiltatea era redusa. Nu ma refer strict la dimensiunea fontului. Nu era vizibil bine in lumina naturala, iar unghiul de vizibilitate era redus.
Cautind solutii, dupa mai multe incercari nereusite, am testat cu succes ecranele OLED. Am ramas impresionat de viteza mare la afisare, cca 60 cadre/secunda, si vizibilitatea acestora in lumina naturala. In opinia mea sint cele mai bune.



Pentru afisarea datelor am folosit doua ecrane identice din urmatoarele motive:
- aveam panoul frontal deja decupat pentru un ecran LCD 16 x 2 caractere.
- dimensiunile ecranelor OLED sint destul de reduse si nu puteam afisa toate datele.
Astfel am utilizat doua ecrane pozitionate astfel incit dimensiunea compusa sa se incadreze in dimensiunile ecranului LCD. Ambele ecrane au fost montate pe o bucata de cablaj imprimat cu dimensiunile 80 x 36 mm, iar sustinerea acestora am realizat-o cu banda dublu adeziva. Un cadran din carton negru ascunde ochiului elementele constructive care nu trebuiesc vazute.


Ecranele comunica cu microcontrolerul pe magistrala de date I2C. Acestea sint setate, din constructie, cu o adresa unica de interogare. Pentru a nu avea conflicte, am schimbat adresa de interogare la un ecran. Aceasta am realizat-o prin modificarea pozitiei unui rezistor SMD situat pe cablajul acestuia. Modificarea este optionala si este recoandata de producator.

Pentru realizarea proiectului m-am inspirat din:

Descarca: Cablajul imprimat.


Modulul nr.4


Asigura conexiunea si transferul de date cu calculatorul.
Este o expansiune a portului USB de pe placa de dezvolatare STM32F103C. Conectat la calculator, dupa instalare, in lista dispozitivelor instalate va apare un port serial cu denumirea 'Mapple'. Prin intermediul acestui port este posibila programarea, comandarea sau interogarea microcontrolerului. Programarea se poate face fara a fi necesara deconectarea placii de dezvoltare din soclu.
Montajul a fost realizat pe o bucata de cablaj imprimat cu dimensiunile: 44 x 26 mm.
Conectorul folosit este USB-B.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu