11 noiembrie 2019

Pamint - Luna - Pamint in 2.7 secunde

            In fiecare an sosirea toamnei aduce cu ea sfirsitul sezonului de trafic in unde ultrascurte. Lipsa de trafic radio, nevoia de a lucra, ma obliga sa experimentez noi moduri de lucru. Si anul acesta, lafel ca in trecut, mi-am intors privirea catre Luna. Hai sa incerc o legatura radio? De ce n-as face-o?
            Mult mai sigur pe mine, decit in anii trecuti, am urmarit astrul ceresc pina a ajuns intr-o pozitie favorabila. Am intors antena catre Luna, am reglat-o in 'catarea' ei si am blocat-o pe pozitie. Mi-am ales cu grija corespondentul, momentul potrivit, si apoi l-am chemat. Desi propagarea nu era deloc favorabila, m-a auzit. Dupa circa 6 minute de trafic, aveam pe ecran salutarile lui Franco I2FAK. Nu pot descrie momentele de bucurie ce au urmat.

            Nu este pentru prima data cind lucrez cu Franco. Deobicei am cite o legatura pe an, dar anul acesta upgrade-ul cu amplificator de putere, mi-a adus in palmares o noua legatura radio, dar in conditii mult mai vitrege. Folosesc un transceiver FT897D, un amplificator de putere de 200W si o antena DK7ZB cu 10 elemente. Nu am inca pus la punct un sistem de rotire, dar este in lucru.


            Regula de aur in unde ultrascurte: daca nu ai tu, are corespondentul tau. Lafel si in cazul meu. Franco I2FAK are in dotare un sistem de 16 antene x 19 elemente si o putere de 1.5 KW. Cu o asemenea doatare aude si lucreaza tot ce vine dinspre Luna. Primele mele legaturi au fost facute cu acelasi echipament si antene, dar cu putere mult mai mica, numai 50W.


            Multumesc mult Franco pentru toate legaturile radio pe care le-am avut. Datorita tie Luna nu mi se mai pare chiar atit de departe.

Constantin Badican  - YO7FWS
---  73's   YO7FWS  ---

Un comentariu: