06 februarie 2017

Microfon cu Bluetooth pentru conectare CAT la Yaesu FT897

            Nu sint fan CAT si nici nu-mi place sa comand transceiverul din calculator. Ma simt bine cind rotesc vernierul, cind simt cu adevarat acordul, cind sunetul este asa cum il doresc eu. Si totusi exista momente cind avantajele CAT sint de neinlocuit. Nu ma voi apuca sa descriu aici avantajele si dezavantajele folosirii acestuia dar voi spune ca am luat decizia folosirii CAT pentru comanda statiei dupa ce am facut primele teste ale unui Pan Adapter cu RTL2832U la transceiverul meu FT897D. Este minunat cind esti in 2m sa poti vizualiza banda sau un segment de banda si sa poti descoperii la timp aparitia unui corespondent pe o alta frecventa apropiata tie. Dar cum aceasta nu este deajuns, observind si principalele neajunsuri, am luat hotarirea sa completez cu CAT receptia mea panoramica. Initial luasem hotarirea folosirii unui cablu intre transceiver si calculator pe care era intercalat un convertor USB la RS232 si o adaptare optoizolata conform schemei de aici. Navigind pe internet am descoperit o idee mult mai simpla, moderna si eleganta: conectarea statiei printr-un modul bluetooth. Ideea nu era noua si a fost descrisa pentru intiia data, dupa cunostintele mele, de catre Dan YO3GGX, pe pagina personala. Dar cum nici aceasta nu era deajuns, pe pagina personala a lui SP3SWJ, apare descrisa montarea si conectarea bluetooth-ului in interiorul microfonului MH31A8J cu care sint inzetrate transceiverele FT857 si FT897.


            Deoarece aveam prin casa disponibil un modul GW-040, care este suportul de baza al modulului bluetooth HC-06, pe care il achizitionasem pentru diferite teste, am luat hotarirea sa il sacrific acestui proiect. Si cum descrierea nu parea prea complicata in scurt timp am trecut la treaba.


1. Am demontat capacul microfonului, placuta cu componente si am indepartat armatura de plastic care sustine microfonul dinamic. Prin indepartare am facut loc montarii modulului intre placuta cu componente si carcasa. Aceasta armatura nu a afectat in mod negativ stablitatea sau functionarea microfonului.


2. Am pregatit modulul bluetooth prin conectarea unor fire de culori diferite pentru conectarea acestuia la microfon. 


3. Folosindu-ma de schema originala a microfonului MH31A8J dupa scurtare am conectat firele la placuta cu componente conform schemei alaturate.



4. Am introdus cu atentie modulul in microfon si am montat placuta cu componente si capacul de la microfon.




5. Cu ajutorul menu-ului 59 din FT897D am activat functionarea modulului prin selectarea functiei
' CAT '. Modulul este descoperit in retea cu ID-ul 'HC-06' si parola este '1234'.

La testarea acestuia am folosit un telefon mobil cu Android pe care am instalat programul lui Dan YO3GGX, respectiv PocketRxTx Free. Modulul a functionat de prima data fara nicio problema. Nu l-am testat pe adaptorul panoramic, dar aceasta va fi subiectul unor experimente viitoare.

La executarea proiectului m-am inspirat din:

Constantin Badican  - YO7FWS
---  73's   YO7FWS  ---

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu