27 ianuarie 2022

2021 - Recordurile mele in 2m

 Iata ce scriam acum un an pe blog:

Hmm, am receptionat CU3EQ, Insulele Azore, la 4257Km... deci este posibil. Daca receptionez, inseamna ca pot sa si lucrez. Totul depinde de mine: cind si cu ce. Ia sa vedem: pot?

Si dupa un an pot spune: aproape am putut! Nu sint chiar 4257 Km, dar sint aproape!

Vara trecuta am lasat deoparte legaturile radio " la intimplare, tot ce aud si cit mai multe la numar ", in Es Sporadic, si am  inceput sa ma concentrez pe directiile de propagare, dupa indicative si distante  mari, posibile  de lucru. Pe 10 Iunie 2021 in jurul orei 15.10 s-a produs o propagare puternica pe sudul Spaniei, acesta fiind momentul oportun pentru mine. Am oprit emisia si m-am concentrat pe indicative. La scurt timp mi-a aparut pe ecran apelul lui EA8JK, din Insulele Canare, care chema pe directia mea o statie din YU. Nu am mai stat pe ginduri, momentele acestea nu dureaza foarte mult, si l-am chemat. La scurt timp mi-a raspuns si am continuat legatura. Finalul legaturii, salutarile, nu l-am mai prins, propagarea radio a scazut. Dar am avut noroc: corespondentul meu l-a copiat. 

A doua zi, am primit confirmarea prin email: legatura radio perfect valabila. A fost bucurie mare in sufletul meu. Am depasit doua bariere: 3000 si 4000 Km, doar cu o singura legatura, HI! Ce frumoasa este pasiunea noastra!

 La cca doua saptamini am primit si premiul: confirmarea qsl.

Si astfel, am adaugat in palmaresul personal un nou record: EA8JK, Insulele Canare, 4091 Km, confirmat!

Probabil, in scurt timp, chiar de anul acesta, numarul legaturilor radio peste 4000 Km se vor inmultii printre iubitorii legaturilor radio in unde ultrascurte. De vina o sa fie Soarele, dar si modul de lucru FT8. Foarte bine! Toata lumea trebuie sa fie fericita!

Constantin BADICAN - YO7FWS

---  73's   YO7FWS  ---


2 comentarii: