15 octombrie 2021

Pamint - Luna - Pamint in 2.7 secunde ( 3 )

           Anul acesta am lucrat foarte putin EME. Lucrarile de mentenanta la antena, din primavara, au afectat in mod negativ sensibilitatea. Si totusi nu m-am descurajat, am cautat momentul oportun si am avut rezultate. Cu ocazia concursului ARI din luna septembrie am reusit doua legaturi radio cu RX1AS si I2FAK. Este prima mea participare intr-un concurs EME si m-am grabit sa trimit fisa pentru a confirma legaturile corespondentilor mei. La citeva zile diferenta am lucrat cu I3MEK si SM2BYC. Random. Acestia au receptionat apelul meu lansat catre Luna. Imi este greu sa descriu senzatia pe care am avut-o cind mi-am vazut indicativul, in raspunsul la apel, pe ecran. Exact pentru acest sentiment merita intreaga osteneala. Reprezinta sfirsitul unor vise, acum implinite, si indelungi asteptari. Trebuie sa continui, trebuie sa trec la nivelul urmator. Merita!





          Conditiile de lucru au ramas neschimbate: transceiver FT897D, amplificator 200W, antena DK7ZB cu 10 elemente, 3WL, 25 m cablu Ecoflex 10, fara preamplificator. Toate legaturile s-au realizat cind Luna se afla la nivelul orizontului cu elevatie sub 15 grade. Sistemul de orientare in azimut, autoconstruit, imi permite orientarea antenei cu o precizie de 1 grad. Nu am camera video pe antena, ma incred in aparate.   

Constantin BADICAN - YO7FWS

---  73's   YO7FWS  ---

Un comentariu: