15 noiembrie 2017

RTL-SDR, o noua provocare pentru mine ( partea 2 )

           Experimentele mele in domeniul RTL-SDR continua. Dupa finalizarea primei variante a programului au urmat ore intregi de teste si comparatii cu alte programe. Am urmarit, in mod deosebit, care este nivelul minim al semnalelor receptionate ce pot fi afisate si identificate pe ecranul waterfall. Deoarece experienta mea in domeniul DSP este mica, am crezut ca nivelele afisate sint puternic dependente de algoritmii ce stau la baza calculului FFT. Astfel, am testat mai multi algoritmi, iar rezultatele au fost absolut identice. Am continuat sa experimentez si am analizat cu atentie rezultatele, iar la final am ajuns la concluzia urmatoare: nivelul minim afisat este dependent de numarul esantioanelor analizate in FFT. Astfel, cu cit este mai mare, cu atit mai bine. Pentru afisarea unor semnale foarte slabe este necesar folosirea unui numar de 128 x 1024 esantioane. La o asemenea valoare am constatat ca toate semnalele radio ce se aud in difuzorul statiei mele, indiferent cit de slabe sint, se disting si pe ecranul waterfall. Datorita incarcarii procesorului, marirea numarului de esantioane are ca rezultat intirzieri in afisarea spectrului. Dupa testarea vitezei de calcul al tuturor alogoritmilor disponibili, cel mai rapid a fost, algoritmul FFTW. Toate testele au fost facute in aceleasi conditii, fara afisarea spectrului in ecranul waterfall. 
            Cine doreste sa testeze algoritmii FFT, are la dispozitie programul si codul sursa al acestora.


Descarca codul sursa si executabilul.

Pentru realizarea proiectului m-am inspirat din:
http://raxp2.blogspot.ro/2016/04/rtl-sdr.html
http://www.fftw.org/install/windows.html
http://www.ibiblio.org/pub/academic/computer-science/history/pdp-11/rt/misc/mega/fft.pas

Constantin Badican  - YO7FWS
---  73's   YO7FWS  ---

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu